dimarts, 4 de desembre de 2012

Apadrinament lector

Aquesta activitat la duen a terme els alumnes de sisè i els de segon. Cada alumne de sisè es padrí de lectura d'un alumne de segon. Això significa que l'ha d'ajudar en el procés d'aprenentatge de la lectura. Entre l'alumne padrí i el fillol s'estableix un contracte en el que ambdòs assumeixen un compromís de col·laboració i aprentatge.
Un dia a la setmana es troben i es fa una sessió de lectura. Els professors proposen i revisen els llibres llegits.
En acabar de llegir el llibre els alumnes comenten el text i es fan preguntes i comentaris per tal de constatar la comprensió.
Per últim es fa una fitxa de valoració final per cada llibre llegit, en la que els alumnes de segon poden explicar si el llibre els ha interessat prou i poden també comentar les dificultats que s'han pogut trobar.
Els alumnes de sisè han d'anotar si els seus fillols han estat prou atents i interessats al llarg de les sessions i han d'observar l'evolució que fan en la lectura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada